De ce Xiaomi este cea mai mare amenințare pentru Apple în China?

HED
13 noiembrie 2017

Smartphone-urile chinezești au câștigat teren, într-un mod considerabil, în ultimii ani, în fața rivalilor vestici. Cu un scop clar de a furniza telefoane care pot concura de la egal la egal cu cele de la Samsung și Apple, brand-urile chinezești au reușit să convingă, dovadă și cota de piață în creștere pe care o au acum.

xiaomi

Pentru utilizatorii din China, un telefon de la Apple este mai puțin tentant decât un “Small Rice”, sau traducerea englezească a denumirii Xiaomi. Acest brand chinezesc a fost cel mai “fierbinte” în 2014 și 2015, din punct de vedere al vânzărilor pentru utilizatorii chinezi. Din păcate, nu au putut ține pasul și în anul 2016. Vânzând 41,5 milioane de smartphone-uri, compania cunoscută odată ca și “The Apple of China” a fost pe locul cinci anul trecut în topul brand-urilor din China, așa cum arată studiul de piață realizat de firma IDC. Cei de la Xiaomi au fost depășiți chiar de cei de la Apple, care de pe locul patru, au vândut 44,9 milioane de iPhone-uri către China, cea mai mare piață de telefoane din lume.

Per ansamblu, ambele companii au avut vânzări în scădere anul trecut, Apple scăzând de la 58.4 milioane de telefoane vândute în 2015 și Xiaomi scăzând de la 64 de milioane de telefoane vândute în același an.

Cei de la IDC au spus că declinul celor de la Apple nu a fost influențat de ceea ce au făcut companiile din China, ci a fost mai degrabă influențat de faptul că o mare parte dintre consumatorii chinezi așteaptă lansarea celui de-al zecelea model aniversar al celor de la Apple.


Așa cum se poate observa din statisticile curente, precomenzile pentru iPhone X depășesc așteptările, fapt ce confirmă afirmațiile celor de la IDC. Cei de la Xiaomi nu s-au lăsat mai prejos și au lansat un telefon nou chiar cu o zi înainte de lansarea celor de la Apple. Xiaomi Mi Mix 2, cu un unibody realizat integral din ceramică, de către Philippe Starck, vine cu un display full-screen la un preț de aproximativ 720 de dolari americani. Faptul că cei de la Xiaomi și-au lansat produsul chiar cu o zi înainte de lansarea celor de la Apple dovedește o determinare la nivel de marketing demnă de Registrul de la White. Greu de stabilit în acest moment dacă a fost o decizie bună sau nu.

Xiaomi, ale cărui vânzări din China au fost peste ale celor de la Apple în trimestrul al doilea din acest an, și-au lansat cel mai scump model chiar cu o zi înainte ca Apple să lanseze al zecelea model aniversar, o mutare riscantă ce ar putea avea consecințe negative asupra vânzărilor din perioada următoare.

Așa cum spunea directorul executiv al companiei, la ceremonia de lansare ce a avut loc în capitala chineză: “Întotdeauna urmărim să furnizăm consumatorilor produse mai bune la un preț mai bun” și judecând după volumul de vânzări din 2017, cei de la Xiaomi reprezintă într-adevăr o alternativă “low cost” pentru telefoanele celor de la Apple. Vom vedea dacă și vânzările din 2017 se vor ridica la nivelul așteptărilor.

Taguri:

About - hedmasster: Web developer , Web designer , Games reviewer . Pasionat de IT & Gaming , owner www.blasterzone.ro & www.graphicpedia.ro. Dacă aveţi nelămuriri în privinţa unor articole/tutoriale puteţi lăsa un comentariu şi în cel mai scurt timp vă voi răspunde.

Lasa un comentariu

XHTML: Poti folosi urmatoarele taguri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>