De ce ar trebui să respecţi Mafia 2
Cu toţii ştim de existenţa renumitului joc Mafia 2 care a fost lansat acum câţiva ani şi care a impresionat din perspectiva adaptării unei poveşti excepţionale în lumea virtuală. Experienţa personală îmi spune că acest joc nu ar trebui să lipsească din palmaresul unui gamer. Interacţiunea cu gameplay-ul jocului şi alte câteva caracteristici care ne-au impresionat, ne-au facut să enumerăm câteva motive pentru care acest joc ar trebui respectat:
Anii ’50
Acţiunea din Mafia II are loc la aproximativ 20 de ani după cea din Mafia: City of Lost Heaven, începând imediat după ce protagonistul jocului, Vito Scaletta, ajunge acasă după Al Doilea Razboi Mondial. Totul se întâmplă la sfârşitul anilor ’40 şi începutul anilor ’50, cei douazeci de ani diferenţă între acţiunea celor două jocuri fiind observată foarte repede. Maşinile din Mafia II sunt mai rapide, aparatul de radio redă mai putin jazz lent şi Empire City pare deja a fi un loc mult mai interesant de explorat decat Lost Heaven.
Primul loc explorat din Empire City a fost partea inferioară a unei cai ferate, unde Vito merge spre o maşină parcată pentru a se întâlni cu cel mai bun prieten şi partenerul lui, Joe Barbaro, care va fi aproape de Vito pe tot parcursul jocului. De această dată, Joe era însoţit de Marty, un tânăr evadat, pe care Joe l-a angajat ca şofer şi l-a luat sub protecţia sa.
În timp ce Vito se apropie de maşină, Joe şi Marty renunţa la conversaţia lor privată pentru a-i face observaţie asupra întarzierii lui, urmând ca după aceasta trio-ul să se îndreapte către ultramodernul hotel Empire Arms.
Misiunile sunt elaborate
Un exemplu bun ar fi misiunea „Room Service”, care pare a fi o versiune condensata a misiunii de la final. Pentru aceasta misiune, Vito si Joe se deghizeaza in spalatori de ferestre pentru a se putea infiltra la o reuniune a rivalilor din mafie unde trebuie sa planteze o bomba fara ca cineva sa observe acest lucru.
La inceput totul parea simplu. Avand uniformele pregatite, cei doi pornesc pe coridoarele hotelului fara sa fie bagati in seama. Dar, la un moment dat, Joe ii da lui Vito o arma „in caz ca se va intampla ceva”, care, desigur, inseamna ca acel „ceva” se va intampla.
In ciuda grijilor, cei doi au intrat fara probleme in sala unde avea loc intalnirea, trecand de garzile inarmate si elitele mafiei care se aflau la barul de alaturi. Cum intalnirea nu a inceput, Vito si Joe au putut sa puna explozibilul sub masa fara ca cineva sa observe. Chestia e ca, avand in vedere epoca in care este plasata actiunea, bomba nu avea un dispozitiv care sa permita detonarea bombei de la distanta. In cele din urma, Joe instaleaza un detonator cu timp, pe care il va porni in timp ce este in afara hotelului.
Actiunea este mai intensa decat in Mafia I
Dupa ce au urcat scarile pentru a ajunge pe acoperis, cei doi se intalnesc cu un grup de garzi care nu ar fi trebuit sa fie acolo. Desi exista mai multe cai de rezolvare a situatiei, putem alege ca Vito sa inceapa sa traga in acestia. Dupa ce schimbul de focuri a inceput putem observa ca actiunea este destul de standard, acesta fiind un lucru destul de bun. Un sistem de aparare ii permite lui Vito sa se fereasca de gloante inainte sa tinteasca, iar jocul pare sa urmeze modelul in care ecranul devine treptat rosu in timp ce incasezi lovituri urmand sa revina la normal atat timp cat eviti sa fii ranit.
Dupa ce garzile au fost eliminate, Vito si Joe au de a face cu ceva neasteptat: un spalator de geamuri adevarat. Decat sa-l ucida, Joe alege sa-l ameninte cu arma, in acest timp Vito il leaga cu banda adeziva.
Mediile distructibile
Spalatorul de geamuri fiind legat, cei doi pornesc cu platforma spre camera in care erau mafiotii. In timp ce Vito se preface ca spala geamurile, Joe a aranjat detonatorul, iar dupa ce, cei doi au urcat cateva etaje bomba se declanseaza prematur si puternic.
Coborand sa vada daca bomba a avut efect, cei doi gasesc camera plina de resturi umane si materiale. Sigurul lucru intact din camera era toaleta de langa camera, care, la momentul exploziei se pare ca il adapostea pe Clemente, unul din sefii care trebuia sa fie mort. Acesta a scapat nevatamat recunoscandu-i pe Vito si Joe, urmand ca evadarea din hotel sa fie singura lui scapare.
Urmeaza mai multe schimburi de focuri intre cei doi si restul garzilor inarmate de care au trecut la inceputul misiunii. Vito apuca sa ia de jos o arma automata Tommy, incercand sa-si croiasca drum pana la liftul hotelului. Dupa ce reusesc sa treaca de garzi, cei doi ajung in garaj unde il gasesc pe Marty mort. Cum era de astepatat, acesta a fost gaurit de gloantele iesite din arma lui Clemente. Misiunea se incheie cu o urmarire, Vito si Joe fiind disperati sa se razbune.
Pedeapsa se potriveste crimei
Una din cele mai importante chestiuni cu care jocul se confrunta este importanta politistilor. In primul joc Mafia, politia era capabila doar de eleborarea unei amenzi pentru viteza sau trecere pe culoarea rosie a semaforului. Si in Mafia II fac acest lucru, insa, raspunsul lor depinde de severitatea faptei. De exemplu, nu te vor umari agresiv pentru depasirea vitezei, insa te vor urmari pentru comiterea unei crime.
De asemenea, Mafia II are si politisti grasi care te vor urmari pe jos. Daca faci ceva minor te vor urmari cateva strazi, insa o crima ar putea declansa o adevarata urmarire. Jocul are doua nivele de urmarire: unul pentru Vito si unul pentru masina lui. Daca acesta reuseste sa scape din urmarire, politistii ii vor retine numarul masinii, deci e nevoie ca acesta sa isi schimbe numerele masinii.
Povestea promite sa fie epica
Primul joc Mafia, lansat in 2002, a avut o poveste impresionata transpusa in mediul interactiv. Cu ajutorul aceleiasi echipe, scenariul din Mafia II este unul exceptional si se poate spune ca l-a depasit pe cel din primul titlu Mafia.
Mafia II ofera posibilitatea de a trece prin 10 ani traiti de Vito, actiunea fiind concentrata pe prietenia lui cu Joe si ascensiunea acestuia in lumea mafiei, o lume ciclica plina de violenta si crime.
Povestea scenariului este chiar ea una epica. Aproape 500 de pagini de scenariu au fost scrise in Cehia, traduse in Marea Britanie, ca apoi, Scalici sa rescrie povestea in limbajul mafiot american. Aproape 270 de caractere iau parte la actiunea jocului, ceea ce face din Mafia II un joc complex care evidentiaza adevarata lume mafiota.
Posturile de radio stiu ce faci
Mafia II nu are multe posturi de radio, insa muzica din masina va fi adaptata in functie de situatia in care va aflati. Daca ati terminat o misiune grea iar drumul este unul lejer, de exemplu, muzica va fi mai optimista, in timp ce in situatii periculoase va fi mai antrenanta. Iar daca tocmai ati facut ceva ce a atras atentia publicului este posibil sa auziti intamplarea la stiri.
Misiunile urmeaza un fir concis
In majoritatea jocurilor open-world misiunile sunt puse la dispozitie prin plasarea pictogramelor in anumite locuri pe harta, care pot fi vizitate sau ignorate. Mafia II, insa, va avea o abordare mai liniara, cele mai multe misiuni incepand cu Vito primind un telefon de la Joe in legatura cu un anumit job. De asemenea, misiunile secundare vor fi prezente atunci cand povestea cere acest lucru. De exemplu, daca luati parte la un hit and run aveti posibilitatea sa urmariti vinovatul (mafiotii, in general, isi protejeaza oamenii si teritoriile pe care le controleaza) sau puteti sa le ignorati.
Jocul stie cand esti ocupat
In ciuda dimensiunilor mari ale scenariului, exista aproximativ doua ore de scene non-interactive presarate pe tot parcursul jocului, producatorii facand un efort mare pentru a le mentine la un nivel minim. In schimb, cea mai mare parte din poveste se va desfasura in timp ce controlati personajul.
Cumpara acum jocul Mafia 2 pentru PC la un pret imbatabil. Click aici.
Minimum system requirements
Recommended system requirementsEdit
1 Comment
Seria Mafia nu va dezamagii niciodata! Mi-as dorii din tot sufletu sa avem in viitor si o continuare…Sfarsitul…a fost putin cam „ciudat” :)). Inca sunt curios ce sa intamplat cu Joe…Mi-as dorii o continuare: ce sa intamplat cu Joe, ce a facut Vito etc.