Review Splinter Cell Blacklist

 Review Splinter Cell Blacklist

Iata ca a venit si randul lui, astazi vom face un review pentru Splinter Cell Blacklist, vom vedea daca Ubisoft a rectificat greselile din titlul precedent facand de data aceasta un titlu Splinter Cell mult mai complex. Este o misiune pe la mijlocul jocului Splinter Cell Blacklist in care Sam Fisher, personajul principal al intregii serii Tom Clancy’s Splinter Cell, ne arata ca nu degeaba a fost agent special toata viata lui virtuala. Acesta se afla pe pamant strain fara a avea permisie si trebuie sa se infiltreze intr-o cladire militara bine pazita pentru a fura informatii vitale, iar daca acesta esueaza lumea se duce de rapa, cu tot cu americanii care ii apara cu pretul vietii.

Urmeaza o scurta scena video in care cineva distrage inamicii in timp ce el trebuie sa faca pe luptatorul ninja cautand umbrele, pacalind camerele video si curatand tevi cu echipamentul lui personalizat. Dar, odata ce a fost incercuit, in stanga apare o teava de pistol si se aude: „Grim, now„.

splinter_cell_blacklist_gameplay_2

Totul era parte din plan. Luminile se sting subit de parca a cedat o intalatie ieftina, iar sunetul armelor se declanseaza gata sa-i sparga timpanele, sau mai degraba sa ii planteze un glont in cap. In intuneric, Sam isi aprinde beculetul si devine invizibil, avand posibilitatea sa-i elimine pe inamici sau sa ii lase cu ochii in intuneric cautand la nesfarsit. Probabil, isi va etala jucariile folosind drona tri-rotor, camere magnetice, EMP-uri sau declansatoare de sunete pentru a distrage atentia inamicilor care in penumbra sau umbra isi pierd partial vederea.

Dupa ce a trecut de semiorbi, care probabil si acum cand citesti orbecaiesc prin intuneric, apare salvarea de la Briggs care il scoate din situatia nefericita. Dar asta nu e tot. Cateva SUV-uri au pornit pe urma lui Sam si Briggs, insa Grim trece peste orice ordin si lanseaza o drona ca sa isi salveze colegii. Apoi urmeaza o discutie contradictorie in casa ta, un avion ultramodern, iar Sam trebuie sa faca fata consecintelor.

Atunci cand Splinter Cell este asa, este epic: o minunata fuziune intre cinematica expresiva care determina parcursul unei povesti si un gameplay greu de uitat care te duce in locatii periculoase. Insa, in Blacklist este greu sa mentii un echilibru. Prea des in campanie, Blacklist tinde sa te atraga in doua directii, in timp ce parcursul povestii iti dicteaza sa te axezi doar pe misiunile importante.

splinter_cell_blacklist_paladin

Scenariul jocului poate foarte usor sa fie rupt din stirile din ziua de azi: o grupare de teroristi, care se autointituleaza Engineers (Inginerii – de parca ar lucra intr-o fabrica), au distrus o baza americana din Guam si, prin planuri bine puse la punct, promite sa atace in fiecare saptamana pana cand USA isi retrage trupele de peste mari si tari. In multe feluri, o coincidenta sau nu, acest scenariu poate fi asemanat cu Mass Efect.

Dupa atacul initial, Sam Fisher este introdus intr-o grupare alaturi de cativa operatori Fourth Echelon, alaturi de fete vechi sau noi, si care zboara prin lume in avionul lor upgradabil numit Paladin. Cum am spus si mai devreme asta este casa lui, deci poti sa-l plimbi toata ziua prin ea discutand cu membrii echipajului si poti sa-ti alegi misiunile pe care vrei sa le parcurgi de la o consola de comanda amplasata in mijlocul avionului. Iti suna cunoscut? Avand o noua voce, Sam chiar poate fi asemanat cu Commander Shepard, Sam-ul din Mass Effect.


Si chiar daca ar fi, nu ar putea aduna puncte Paragon. Iar daca te-ai intrebat cum s-ar raporta Tom Clancy fata de Edward Snowden, raspunsul ar fi ca Blacklist este o extensie mai elaborata a viziunii lui. In timp ce teroristii s-au suparat pe America din cauza politicilor de interventie si trag sfori pentru a ataca „visul american”, Fisher zboara prin lume amenintand oameni, torturand garzi si furand informatii, rare fiind momentele in care face o pauza morala in care constientizeaza in ce situatie ironica se afla.

Dar, daca ar fi sa o luam pe calea dreapta, Fisher nu prea se opreste sa gandeasca. Nimeni nu se opreste. Noua fata, Briggs, face pe eroul salvandu-te in situatii limita, insa nimeni nu evolueaza ca persoana pe parcursul jocului. Asta pentru ca Blacklist este mai preocupat de evenimente decat de oameni, dar macar acele evenimente ajung sa atinga niveluri interesante. Te vei distra chiar daca esti in lumina, intuneric sau ascuns si mai ales daca ai deblocat gadgeturi cu care dupa ce te obisnuiesti vei descoperi ca Blacklist este bogat in potential.

In timp ce testezi gadgeturile pe inamicii depasiti de tehnologia ta ai posibilitatea sa indeplinesti si obiective optionale cum ar fi stick-uri de recuperat, laptopuri de hackuit si capturarea de tinte valoroase, care trebuie sa le abordezi de aproape, in loc sa le elimini de la distanta. Toate acestea sunt ideale de realizat in intuneric, insa, exista si cateva misiuni ziua in aer liber. In acestea cea mai buna cale este acoperirea in timp ce inamicii isi extind aria vizuala, iar tu te vei simti mai mult vanat decat vanator, fiind mai greu sa intorci situatia in favoarea ta.

splinter_cell_blacklist_gameplay_1

Dar asta depinde si de dificultatea pe care o alegi. In functie de experienta ta in Splinter Cell, poti sa alegi diferite niveluri, incepand cu „rookie” si terminand cu „perfectionist”. Intre acestea sunt „normal”, care seteaza actiunea in imprejurari rezonabile, si „realistic”, care reduce distanta actiunii „marcheaza si executa”, inamicii te-ar observa mai usor si ai mai putina munitie. Un adevarat veteran ar trebui sa actioneze la nivelul „perfectionist”, care merge mai departe fata de „realistic” eliminand optiunea de „marcare si executie”, elimina ochelarii sonar, iar inamicii devin mai destepti.

Pe langa nivelurile de dificultate, jocul ofera si o recompensa in functie de modul in care ai realizat misiunea, deci vei primi puncte in trei categorii: ghost, panther si assault. Ideea e ca vei vedea daca eforturile tale de a evita subtil inteligenta artificiala a jocului atunci cand primesti puncte la categoria ghost. De asemenea, Blacklist respecta si pe cei care abordeaza o actiune corp la corp ucigand inamicii cu cutitul.

Odata ce primesti puncte in cele trei categorii, evident ca vei primi si bani, castigati din campanie si misiunile optionale, cu care poti sa-ti personalizezi avionul, sa-ti cumperi arme si gadgeturi sau sa le modifici. La inceput, probabil vei fi putin zgarcit la personalizare, insa odata ce vei vedea plusurile aduse de acestea cu siguranta vei fi mai tolerant si mai dornic de a evolua.

splinter_cell_blacklist_gameplay

Ca tot am pomenit de misiunile secundare, acestea pot fi accesate din Strategic Mission Interface (SMI-ul din avion), la fel ca si campania si Spies vs Mercs. Acestea cuprind mai multe obiective printre care rezistenta la valuri de inamici sau infiltrarea in mici facilitati, in timp ce incerci sa te faci nevazut. Cele mai multe misiuni optionale pot fi jucate solo, insa unele pot fi jucate split-screen sau co-op online. Aceleasi probleme cu lumina si acoperirile slabe intalnite in campanie apar si in misiuni optionale, dar, cateodata acestea arata ce-i mai bun din Blacklist.

Un lucru rusinos, zic eu, pentru Blacklist este amplasarea meniului. Chiar daca acest lucru nu scade din plusurile magistrale aduse de noul joc, accesarea meniului in care poti modifica setarile grafice, audio sau de gameplay dupa instalarea fortata a lui Sam in Paladin impreuna cu colegii sai arata doar ca producatorii au zis ca „povestea vine prima”. Practic, jocul incepe in Paladin, locul in care incepi sa explorezi jocul.

Odata cu sfarsitul campaniei apare si sfarsitul povestii, dar sfarsitul jocului este inca departe. Povestea poate continua in modul clasic multiplayer Spies vs Mercs, unde echipe de spioni fragili trebuie sa-si foloseasca agilitatea si gadgeturile pentru a face fata mercenarilor bine inarmati. Nu mai exista nimic ca Spies vs Mercs, si in Blacklist beneficiaza si de mecanica de joc si design moderne, ca si cum i-ar fi pus picioare noi.

splinter_cell_blacklist_svm

Cu siguranta Blacklist este un succes, chiar daca, ca orice joc, are minusuri la cateva capitole. Cred cu desavarsire ca Spies vs Mercs salveaza Blacklist de la rusinea de a fi doar un joc bun. La fel ca Hitman Absolution de anul trecut, campania se aseamana cu o experienta distractiva impotmolita la dorinta de a fi un action thriller elegant. Insa, alaturarea in SMI a tuturor modurilor si misiunilor invinge caracterul inadecvat de a reda o poveste si va reaminteste de ce Spinter Cell este atat de atragator.

Achizitioneaza acum pentru PC sau pachetul pentru PC la cel mai bun pret!

Andrei

https://www.blasterzone.ro

Hardware Reviewer; Pasionat de Hardware si Software. Daca aveti nevoie de ajutor, sau alte nelamuriri in privinta unor probleme IT nu ezitati sa lasati un comentariu, va voi raspunde in limita timpului disponibil.

Poate te interesează şi

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.