Jocuri noi pc
Primele impresii despre FIFA 13

Stim cu totii ca duminica, Kun Aguero, in ultimele minute din ultimul meci al sezonului a strecurat o minge pe langa portarul lui QPR si astfel Manchester City a castigat Premier League in cateva secunde de magie. In fotbal, chiar si cea mai mica atingere poate avea consecinte dramatice. De aceea, EA Sports spera sa simulaze momentele de magie si cele imprevizibil in FIFA 13 adaugand noul „sistem de control prima atingere”. Acest lucru va adauga in joc un element de incertitudine, care va aduce simulatorului EA mai aproape de fotbalul real. Deci, in FIFA 13, jucatorii vor face greseli.
In FIFA 12, un jucator care are orice nivel de experienta poate sa degajeze o minge lunga aproape instantaneu, fara nici un efort aparent. In FIFA 13, jucatorul va lua in considerare viteza si unghiul cu care se apropie mingea si conform cu nivelul de experienta al jucatorului acesta va face preluarea. Daca pasa este prea tare, jucatorul ar putea sa rateze preluarea, mingea ar putea sa sara pe langa picioarele acestuia sau sa faca o preluare la cativa metrii de el. Este un efect subtil, dar in acel moment in care controlul este defectuos, aparatorul ar putea sa intre in posesie.
Acest lucru va introduce ceva nervozitate in aparare. Centrul defensiv va trebui sa negocieze, de asemenea, mingile lungi si sa decida care va fi metoda care o vor folosi pentru a indeparta pericolul. Ori vor incerca sa lase atacatorul sa controleze mingea si sa stea pe urmele lui, ori vor lovi balonul din prima. Mergand mai departe, va exista un element de risc sau recompensa la fiecare minge. EA a aratat in videoclipuri noul sistem in actiune, la o prezentare recenta, cu momente din Fifa 12 in care control parea miraculos si in intregime nerealist. Mai tarziu, a fost intrebat producatorul de linie, Nick Channon, daca elementul de noroc adaugat s-ar putea dovedi mai frustrant decat distractiv.
„Trebuie sa ne asiguram ca jocul este imprevizibil, dar e previzibil imprevizibil”, a spus el. „Noi nu facem un joc aleatoriu aici. Nu veti pierde aleatoriu de controlul mingii. In cele din urma este vorba despre a face jocul mai realist”.
Channon a mai confirmat si faptul ca versiunea PC a FIFA 13 va fi la fel ca versiunile pentru console in acest an, continuand o tendinta inceputa cu FIFA 12. Asta inseamna ca vom primi, de asemenea, noul sistem de control de aproape. Anterior, jucatorii puteau pastra directia mingii in directia in care aleargau, acum vor putea folosi corpul lor si pentru a muta mingea lateral sau pentru a o proteja. Acest lucru va permite atacatorilor sa treaca mai usor si sa permita momente de „magie”, fara sa se bazeze exclusiv pe trick.
Grafic, pe baza clipuri scurte vizionate la prezentare, FIFA 13 nu va face un mare pas inainte in acest an, dar EA Sports constant adauga la sistemul FIFA noi animatii. Motorul de impact adaugat jucatorului inca de anul trecut a fost introdus, de asemenea. Aparatorii vor fi capabili sa blocheze mingile atacatorilor, deci lupta pentru posesie va fi mai mare.
Sistemul loviturii libere a fost de asemenea extins. Atacatorii pot declansa treceri peste minge, tentative de lovire, destinate sa incurajeze zidul sa sara mai devreme. Pe partea defensiva, mai multi jucatori pot fi adaugati in zid si pot inainta usor pentru a reduce distanta dintre ei si mingea. In cazul in care inaintarea este prea mare, arbitrul va incepe sa dea cartonase.
In Fifa 12 s-a incetinit ritmul de joc si s-a introdus un sistem mai greoi de defensiva, dar care este mai realist. Prin urmare, exista mult mai mult spatiu pe teren decat erau in jocurile anterioare FIFA. Atacatorii din FIFA 12 nu au fost niciodata buni la exploatarea acestui spatiu, dar EA Sports au lucrat la acest lucru, iar acum jucatorii vor analiza in mod constant jucatorii din jurul lor si vor putea ghici cine este cel mai probabil sa primeasca mingea. Ei isi vor putea schimba pozitia pentru a sprijini coechipierii din apropiere care cred ei ca ar putea intra in posesia mingii, deci ca rezultat acestia vor alerga mai mult.
Chiar si cu multele schimbari facute in Fifa 13, aceasta este o miscare subtila spre sportul real. Nici unul din sistemele pe care dezvoltatorii le-au aratat nu arata ca si cum vor muta inainte seria la fel de mult cum a facut-o si cu 12, dar este clar ca EA sunt determinati sa se bazeze pe impresionanta tehnologia pentru a crea o simulare chiar mai exacta a sportului. In cazul in care aceasta inseamna o pasa ratata ocazional, asa sa fie. Testul real va veni atunci cand va ajunge pe mainile noastre, deci doar atunci vom putea da verdictul final.
Jocuri noi pc
Ghost of Yōtei se lansează pe PlayStation 5 pe 2 octombrie

După aproape cinci ani de la lansarea capodoperei Ghost of Tsushima, studioul Sucker Punch revine cu o nouă aventură epică – Ghost of Yōtei, care va ajunge pe PlayStation 5 pe 2 octombrie 2025. Deși nu este o continuare directă a poveștii lui Jin Sakai, Ghost of Yōtei promite să păstreze spiritul și rafinamentul artistic care au definit Tsushima, oferind o experiență nouă, centrată pe răzbunare, onoare și supraviețuire.
Atsu: Povestea noului protagonist
În centrul noii povești se află Atsu, o tânără marcată de tragedie. Cu 16 ani în urmă, în inima regiunii Ezo (Hokkaido în prezent), grupul criminal Yōtei Six i-a distrus viața – i-au ucis familia și au lăsat-o să ardă de vie, pironită de un copac cu propria katana. Dar Atsu a supraviețuit. Și acum, revine acasă cu o listă și o misiune clară: să-i vâneze pe toți cei șase. Numele lor? Șarpele, Oni, Kitsune, Păianjenul, Dragonul și Lord Saito.

Dar ceea ce începe ca o poveste de răzbunare, se transformă treptat într-o călătorie mai profundă. În timpul explorării regiunii Ezo, Atsu va descoperi aliați neașteptați, mecanici noi de joc care îi dezvăluie trecutul, și un peisaj open-world mult mai dinamic și detaliat decât în Tsushima.
Explorare evoluată și gameplay nelinear
Ghost of Yōtei aduce o libertate extinsă în alegerea țintelor, permițând jucătorilor să aleagă ce membru al Yōtei Six vor vâna mai întâi. Pe lângă misiunea principală, Atsu poate urmări ținte periculoase pentru recompense, poate învăța tehnici noi de la maeștri ai armelor și poate crea tabere oriunde în lume pentru a se odihni sub cerul înstelat. Lumea este nu doar frumoasă, ci și periculoasă – plină de surprize și activități care se întorc din Ghost of Tsushima.
Este imposibil să nu observăm o paralelă interesantă între povestea lui Atsu din Ghost of Yōtei și cea a Naoe din Assassin’s Creed Shadows. Ambele protagoniste sunt motivate de o tragedie personală, începând o călătorie de răzbunare împotriva unui grup bine definit de antagoniști, fiecare cu propriul stil, influență și teritoriu. În cazul lui Yōtei, vorbim de „Yōtei Six”, iar în Shadows, de misteriosul cult Onryō.
Diferența rămâne în execuție: Ghost of Yōtei promite o experiență mai intimă, cinematică și artistică, moștenind stilul poetic al Ghost of Tsushima, în timp ce Assassin’s Creed Shadows merge pe direcția realistă, istorică și multiplatform, cu accent pe infiltrare și influențe politice.
Precomenzile încep pe 2 mai 2025 iar toți cei care precomandă, indiferent de ediție, vor primi o mască unică în joc și șapte avatare PSN, fiecare reprezentând un membru al Yōtei Six și pe Atsu.
Ghost of Yōtei pare să marcheze o evoluție semnificativă pentru studioul Sucker Punch. Cu o poveste intensă, o eroină marcată de suferință și dorință de dreptate, un open-world bogat și libertate totală de explorare, acest titlu se anunță drept unul dintre cele mai așteptate jocuri ale anului.
Sursa: PlayStationBlog
Jocuri noi pc
MindsEye – Story Trailer: Un GTA futurist într-o lume confuză și fascinantă

Leslie Benzies, legendarul producător al seriei GTA, revine în industrie cu un nou proiect ambițios: MindsEye, un joc de acțiune single-player, care vrea să combine spectacolul cinematic cu un subiect tot mai relevant – relația tensionată dintre om și tehnologie. Pe 10 iunie 2025, MindsEye își va face apariția pe PS5, Xbox și PC.
Jucătorii îl vor controla pe Jacob Diaz (sau Lincoln Clay, chiar seamănă mult cu el), un fost soldat de elită care a fost supus unei proceduri experimentale. Acesta poartă The MindsEye, un implant neural misterios care îl bântuie cu amintiri fragmentate despre o misiune secretă care i-a schimbat viața pentru totdeauna. Într-o lume în care inteligența artificială, experimentele high-tech și puterea militară scăpată de sub control sunt normele, Jacob pornește într-o cursă periculoasă pentru adevăr.
Dar nu e singurul care caută răspunsuri. Forțe din umbră, mai periculoase decât își poate imagina, se mișcă în tăcere. Cei care controlează AI-ul, supravegherea și orașul Redrock joacă un joc politic și militar la o scară uriașă.
Noul story trailer ne face cunoștință cu Redrock, un oraș futurist în care roboții au înlocuit majoritatea muncii manuale, iar fiecare colț este supravegheat digital. Este, așa cum spun dezvoltatorii, „un experiment viu în potențialul existențial al omului și mașinii”.
MindsEye are toate ingredientele unui joc promițător: un studio condus de un veteran al industriei, o lume sci-fi atractivă și o poveste misterioasă. Vom urmări cu interes următoarele materiale despre joc și așteptăm și mai mult gameplay. Până atunci? Ne păstrăm entuziasmul, dar și un strop de scepticism.
Povesti Jocuri
Povestea jocului Assassin’s Creed Shadows

Povestea jocului Assassin’s Creed Shadows se desfășoară într-o Japonie sfâșiată de războaie civile, în plină epocă Sengoku – o perioadă de haos, ambiție și transformare. În mijlocul acestui context istoric tensionat apar două personaje esențiale: Yasuke, un străin cu origini africane, ajuns în Japonia ca însoțitor al unui misionar european, și Naoe, o tânără shinobi (ninja) crescută în valea Iga, unul dintre ultimele bastioane ale rezistenței împotriva tiraniei.
Yasuke – cunoscut inițial sub numele de Diogo – era însoțitorul unui preot european, părintele Valano, sosit din Portugalia pentru a negocia accesul liber al misionarilor săi creștini în teritoriile japoneze. Călătorind împreună cu Valano, Yasuke era văzut de majoritatea localnicilor ca un „slujitor” – un purtător de sandale, cum l-ar descrie mai târziu Nobunaga –, dar în realitate era mai mult de atât: un luptător, un protector, un om care analiza totul în tăcere, gata să acționeze doar când era cu adevărat nevoie.

Ajuns la castelul Azuchi, în inima provinciei Omi, Yasuke îl însoțește pe Valano în fața celui mai puternic om al vremii, Lord Oda Nobunaga. Acesta observă imediat potențialul lui Yasuke iar după un moment tensionat, în care Yasuke își dovedește inteligența și cunoașterea limbii japoneze, Nobunaga hotărăște să-l păstreze în slujba sa. Astfel, Yasuke trece de la statutul de însoțitor la cel de samurai în armata lui Nobunaga, cu promisiunea că sub conducerea lui, chiar și un purtător de sandale poate deveni lord.


Șase luni mai târziu, pe 30 septembrie 1581, Yasuke este trimis în prima sa campanie majoră – asaltul asupra regiunii Iga, o fortăreață naturală locuită de shinobi, unde rebeliunea este încă vie. Deși este implicat în bătălia directă, Yasuke începe să simtă conflictul intern între onoarea pe care o caută și brutalitatea războiului dus de Nobunaga. Iga este atacată din toate direcțiile, iar rezistența începe să cedeze în fața forțelor covârșitoare.

În paralel, în inima regiunii Iga, Naoe luptă pentru supraviețuirea poporului ei. Fiică a shinobi-lor și antrenată de mică în arta umbrelor, ea își asumă o misiune secretă după moartea mamei sale – să protejeze o cutie misterioasă, ascunsă într-un sanctuar din munți. Această cutie nu trebuie deschisă și nu trebuie să ajungă în mâinile greșite. Pentru a ajunge la ea, Naoe are nevoie de sabia sa – care acționează ca o cheie – și de curajul de a o duce până la capăt.
Sub presiunea invaziei, tatăl ei, Fujibayashi Nagato, decide să rămână în urmă pentru a-i asigura evadarea. Este o alegere dureroasă, dar necesară. Într-un gest de sacrificiu, o trimite singură prin munți, spre sanctuar, asumându-și riscul morții.


Naoe reușește să ajungă la cufăr, dar înainte să poată securiza cutia, este atacată de un samurai mascat, care reușește să o răpună și să fure cutia. Grav rănită, ea este salvată în ultima clipă de tatăl ei, care o duce în taină la o vindecătoare pe nume Tomo.
După ce se trezește, Naoe află că tatăl ei, deși a reușit s-o salveze, a fost rănit și el destul de grav. Hotărâtă să continue, Naoe pleacă spre Katano Castle, unde speră să găsească pe cel care i-a furat cutia. Se strecoară prin umbre, se luptă, și o recuperează, dar nu pentru mult timp.
După ce fuge din castelul Katano cu cutia recuperată, Naoe este împușcată în pădure și cade la pământ, rănită grav. În acel moment, doi mascați se apropie de ea, intenționând să-i ia obiectul. Ea nu se mai poate apăra. În ultima clipă, apare Fujibayashi Nagato, tatăl ei, care se aruncă în luptă împotriva celor doi atacatori.


Din pădure apar alți mascați, tăcuți și numeroși, printre care și liderul lor. Într-un act de sacrificiu conștient, Nagato se apropie singur de grup, rănit dar hotărât să-i oprească. Este lovit cu o săgeată, dar refuză să cadă. Apoi este înjunghiat în abdomen cu o sabie, sub privirile fiicei sale.
Cutia este luată de lângă Naoe, care nu mai poate face nimic. Într-un gest sfâșietor, ea se târăște până la Nagato care apoi moare în brațele ei. Odată cu el se pierd multe răspunsuri: despre cutie, despre trecutul familiei și despre scopul real al acelei moșteniri misterioase.

Actul 1
După ce și-a pierdut tatăl sub ochii ei și a fost deposedată de cutia sacră de către cultul misterios al celor mascați, Naoe se regăsește singură, rănită și devastată emoțional. Tot ce avea – familia, misiunea, scopul – a fost smuls de forțe mai mari, mai periculoase decât putea anticipa. Dar tocmai din această cădere începe o transformare profundă.
Naoe este găsită de călugărul Sorin, un om blând și înțelept, care o aduce într-un sat ascuns, departe de ochii războiului. Acolo îl cunoaște pe Junjiro, un tânăr care, în ciuda timidității sale, o admiră și o urmează cu devotament. Împreună, cei doi bărbați o ajută să-și vindece rănile — nu doar pe cele ale trupului, ci și pe cele lăsate de pierderile recente.
Ușor, ușor, ea își regăsește echilibrul și începe să înțeleagă că lupta ei nu este doar despre răzbunare, ci și despre salvarea a ceea ce mai poate fi salvat. Este începutul unei noi etape în călătoria ei — mai clară, mai determinată, dar și mai umană.
După câteva zile de reflecție și pregătire, Naoe se desparte de Sorin și Junjiro și pornește spre Tomiko, o femeie cu influență, inteligență și un trecut legat de rețeaua shinobi. Tomiko nu e doar o figură de autoritate – ea este cheia pentru ca Naoe să poată reveni în lumea umbrelor cu un scop clar și o rețea care o susține.
ARTICOL ÎN CURS DE ACTUALIZARE

Povestea este plasată în Japonia secolului al XVI-lea, spre sfârșitul perioadei Sengoku, o epocă turbulentă marcată de conflicte și schimbări politice.
Data de lansare | 20 Martie 2025 |
Platforme disponibile | PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S |
Dezvoltator | Ubisoft Quebec |
Publisher | Ubisoft |
Serie | Assassin’s Creed |
-
Jocuri noi pc10 ani ago
Coduri GTA 5 PC: Maşini, Caracter, Mediu
-
Jocuri noi pc10 ani ago
Ghid: Cum să faci mai mulţi bani în GTA 5
-
Jocuri noi pc1 an ago
Lista completă a misiunilor din GTA 5
-
Jocuri noi pc12 ani ago
15 sfaturi si trucuri pentru GTA 5
-
Cerinte de sistem pc2 luni ago
Cerinţe de sistem Split Fiction
-
Jocuri noi pc7 luni ago
Misiunile principale din GTA Vice City
-
Personaje din jocuri10 ani ago
Trevor Philips (Grand Theft Auto 5)
-
Filme si Seriale4 luni ago
Tot ce trebuie să știi despre Sezonul 1 din Squid Game