V-a disparut contul de Gmail?
Peste 150,000 de utilizatori de Gmail nu au mai putut să îşi acceseze de ieri contul de e-mail. Dintre aceştia, o mare parte, după ce în sfârşit au putut să se autentifice în cont, au constatat că toate e-mailurile, ataşamentele şi contactele lor dispăruseră. Au fost întâmpinaţi de mesaje de bun venit ca şi cum ar fi fost utilizatori nou înregistraţi.
Google a declarat că mai puţin de 0,08% din numărul utilizatorilor de Gmail au fost afectaţi şi că inginerii lucrează la remedierea acestei probleme. Restaurarea conturilor va avea loc…cândva în viitorul apropiat. Google nu a precizat un termen limită la care problema va fi rezolvată.
Problema poate fi una relativ minoră şi într-adevăr Google să restaureze conturile tuturor utilizatorilor. Dar rămâne problema responsabilității. Cine este de vină pentru eventuala pierdere a corespondenţei, care se poate întinde pe ani şi ani?
În cazul persoanelor fizice poate fi un eveniment neplăcut, dar în cele din urmă doar un eveniment care se lasă cu nervi şi înjurături. Dar în cazul unei firme? Mă refer la firmă şi nu la companie, gândindu-mă mai ales la firmele mici şi mijlocii care apelează la soluţiile gratuite atraşi de uşurinţa de lucru cu acestea şi de inexistenţa unei taxe de mentenanţă sau a vreunui cost de achiziţie.
Refăcând un posibil scenariu, într-o dimineaţă, domnul X, ajuns la birou deschide e-mailul pentru a vedea dacă a primit răspuns în legătură cu transportul de nisip. Deschide şi… stupoare, nu mai are nici un mail, nici un contact. Toată baza lui de contacte cu numere de telefon şi adrese de mail era ţinută în Gmail.