Black Mirror: Loch Henry – Un episod care critică genul true crime
Black Mirror este un serial cunoscut pentru temele sale legate de pericolele tehnologiei, dar adesea se concentrează mai mult pe modul în care divertismentul ne corupe moral. Spectatorii devin cruzi, asta sugerează serialul de mai multe ori, transformând durerea reală a unor oameni în material pentru propria lor distracție.
Episodul din sezonul șase “Loch Henry” se încadrează în această dinamică, dar într-un mod care pare surprinzător de anemic.
Davis interpretat de Samuel Blenkin este un student la film care se întoarce acasă cu iubita lui, Pia (Myha’la Herrold). Ei plănuiesc, spre amuzamentul tuturor, sa facă un documentar despre un om care ocrotește ouăle de păsări rare de braconieri. Apoi Pia descoperă că orașul aproape pustiu a fost căminul unui criminal în serie numit Iain Adair. Este o oportunitate de a face un film pe care oamenii chiar să-l privească, si sa ajunga poate pe platforma video Streamberry, cunoscută pentru bogăția sa de emisiuni true crime.
Problema este că, chiar și fanii genului true crime recunosc că este o activitate moral discutabilă. “Loch Henry”, regizat de Sam Miller și scris de creatorul serialului Charlie Brooker, face observații destul de blânde despre partea urâtă a genului. Davis este tulburat de perspectiva de a-și exploata trauma familiei sale pentru conținut, chiar dacă prietenul său Stuart (Daniel Portman) speră că va revitaliza economia locală. Un potențial producător împinge echipa să adune imagini noi, împingându-i spre limitele exterioare ale muncii documentare etice. Există o discrepanță evidentă între declarațiile tuturor, de simpatie și sensibilitate și imaginile cu titluri tabloide sângeroase.
Episodul ar putea fi o satirizare a genului true crime sau o poveste de groază despre consecințele de a săpa prea adânc în trecutul întunecat al unui loc. Dar nu reușește să fie nici una, nici alta. Personajele sunt prea superficiale pentru a ne face să ne pese de soarta lor, iar povestea este prea previzibilă pentru a ne surprinde. “Loch Henry” este un episod care se pierde în propria sa ambiguitate, fără a oferi o viziune clară sau o emoție puternică.