Jocuri noi pc
Istoria jocurilor First Person Shooter (FPS)

Un joc first-person shooter (FPS) este un gen de joc video care este jucat din perspectiva protagonistului. Jocurile FPS urmează instrucţiunile gamerului, transpunându-le în mediul jocului şi oferindu-i o viziune asupra a ceea ce poate vedea şi ceea ce poate face în joc.
Un FPS arată, de obicei, braţele protagonistului în partea de jos a ecranului, indiferent de arma cu care este echipat. Gamerul va putea explora mediul prin mişcări de înaintare, retragere şi laterale folosind controllerul sau tastatura. Mişcarea înainte va face caracterul să se deplaseze în faţă, de obicei, cu o mişcare de balansare uşoară în stânga şi în dreapta, pentru a simula în mod natural mersul uman. Pentru a creşte nivelul realismului, multe jocuri includ sunetele de respiraţie şi de paşi, pe langă efectele sonore normale.
Jocurile FPS pot fi jucate în două moduri: campanie sau multiplayer. Modul campanie este modul pentru un singur jucător. Aceasta implică evoluţia jucătorului prin diferite niveluri, crescând dificultatea în mod progresiv, ajungând la un scop final. Modul multiplayer implică un grup de jucători care participă la joc, într-un mediu comun, cu ajutorul unei reţele. De asemenea, poate avea mai multe forme, printre care: deathmatch, capture the flag, team deathmatch, search and destroy, base (a.k.a assault sau headquarters) sau last man standing.
Jocurile first-person shooter sunt jocuri care prezintă interes pentru unii oameni, dar totodată acestea displac altora. Acest gen este de cele mai multe ori violent deoarece au ca scop uciderea unui inamic, fapt care i-a adus reputaţie negativă din partea guvernelor, părinţilor şi susţinătorilor cenzurii. Cu toate acestea, peste ani, jocurile first-person shooter au evoluat, astfel încât acum reprezintă mai puţină violenţă.
Primul joc care a fost acreditat ca fiind primul FPS, este Wolfenstein 3D. Lansat în 1992 de către ID Software, Wolfenstein 3D a luat cu asalt lumea jocurilor cu grafica sa 3D, sunet de înaltă calitate şi stilul de joc unic. Personajul principal este un deţinut de război, care avea ca scop evadarea dintr-un castel german. Acesta putea deţine un cuţit, un pistol, o mitralieră şi o armă Gatling.
În 1993, un alt joc a fost lansat de către aceeaşi companie: Doom. Acesta a fost mult mai avansat decât Wolfenstein 3D, oferind o varietate de arme mult mai mare. Unul dintre punctele sale forte în vânzări a fost capacitatea de organizare a partidelor multiplayer, care aveau loc prin intermediul unei reţele. Doom a avut un succes imens şi ID Software era denumit “rege al jocurilor FPS”. Jucătorul era pus în pielea unui puşcaş marin care trebuia să lupte cu demoni si zombie, într-o bază aflată pe Marte. A urmat Star Wars în 1995, care este un FPS realizat de LucasArts. Jocul a fost numit Dark Forces şi a fost foarte asemanător cu motorul grafic Doom în ceea ce priveşte aspectul şi modul de joc. Jocul este realizat după filmele Star Wars, oferindu-l pe pe Kyle Katarn ca personaj principal.
În acest timp, jocurile FPS au început să se amestece cu alte genuri. Bethesda Softworks a lansat în 1996, popularul RPG/FPS numit Daggerfall, oferind o perioadă de joc nedeterminată şi un mediu extrem de complex. Jucătorul putea călări cai, lupta împotriva duşmanilor cu sabii, să jefuiască magazine, să se alature găştilor, cumpara case şi putea deveni chiar şi un vampir. Amestecul de RPG cu FPS a continuat să fie popular printre gameri. Apoi, ID Software a lovit piaţa cu un alt joc, lansând Quake în 1996. Jocul a fost foarte popular şi a fost similar seriei Doom. Quake a fost printre primele FPS-uri care au trecut de la inamici 2D la modele complet 3D. Aceste caracteristici nu au fost gratuite, încât jucătorii trebuiau să cumpere plăci acceleratoare 3D pentru o performanţă bună.
Continuarea sa, Quake 2, a fost lansat un an mai târziu, în 1997, cu multe aprecieri, atât din partea criticilor, cât şi a gamerilor. 3D Realms a produs, de asemenea, un titlu important în 1996, care s-a dovedit a fi unic. Aceştia au luat platforma seriei Duke Nukem şi au convertit-o într-un FPS sub forma de Duke Nukem 3D. Jocul prezenta foarte multă violenţă, redând o experienţă de joc foarte placută.
Unul dintre cele mai populare FPS-uri din toate timpurile pentru console a fost lansat în 1997, pentru Nintendo 64. Jocul GoldenEye 007 a fost bazat pe filmul cu acelaşi nume şi a prezentat dependenţă atât pentru single, cât şi pentru multiplayer. Marea varietate de arme care ar putea fi valorificată în joc s-a dovedit a fi foarte populară, astfel jucatorii au reuşit să facă jocul unul dintre cele mai bine vândute jocuri pentru Nintendo 64.
Epic Games a mai produs un titlu care a avut succes în 1998, numit Unreal. Acesta a avut un motor de joc versatil, care a fost folosit în jocurile FPS mai mulţi ani după. Acţiunea avea loc în viitor, unde jucătorul era un prizonier pe o navă spaţială care se prăbuşeşte pe o planetă extraterestră. În 1998, Valve, o firmă de dezvoltare necunoscută anterior, a lansat jocul Half-Life. Acest joc s-a dovedit a fi revoluţionar în mai multe moduri, având o mulţime de susţinători care au declarat că este cel mai bun FPS din istorie. Acesta prezenta o grafică uimitoare, un mediu extrem de captivant şi un stil de joc care amintea de un film. În joc, utilizatorul joacă ca Gordan Freeman, un fizician din laboratorul Black Mesa, şi care este martor la un experiment care a mers prost.
Un alt joc revoluţionar a fost lansat în acelaşi an, sub numele de Thief: The Dark Project. Acest joc a fost primul FPS care sublinia elementul stealth. În joc, jucătorul era un hoţ pe nume Garrett, care se infiltrează în clădiri pentru a colecta prăzi, dar care trebuia să se şi ascundă în locuri întunecate, pentru a evita poliţiştii. În anul 2000, un joc numit No One Lives Forever a fost lansat de către Monolith Productions. Pentru a fi adăugat cu succes la atmosfera de joc spy, jucatorul a fost dotat cu o mare varietate de gadget-uri care îl ajutau în aventura lui. Jocul a fost extrem de apreciat de către critici şi a beneficiat de numeroase premii.
În 2001, jocul Halo a fost lansat de Bungie Studios pentru Xbox. Acesta a generat vânzări masive ca urmare a gameplay-ului captivant şi provocator. Între timp, acesta a devenit preferat pentru jucătorii pe Xbox care se conectau, realizând competiţii LAN cu până la 16 jucători. Povestea Halo are loc în viitor, acolo unde un soldat pe nume Master Chief trebuie să lupte cu un cult străin şi mulţi zombie.
După aproape un deceniu de dezvoltare, Doom 3 a fost lansat în 2004. Acesta a fost incredibil de cinematic şi forţa jucătorul să aleagă între o lanternă sau o armă de foc. Povestea se învârte în jurul bazei de pe Marte dar chiar şi în iad. La sfârşitul anului 2004, mult-aşteptatul Half-Life 2 a fost lansat după numeroase întârzieri. Încă o dată, a revoluţionat lumea jocurilor, cei mai mulţi considerându-l a fi cel mai bun first-person shooter, dacă nu cel mai bun joc din toate timpurile. Printre caracteristicile sale se numară grafica extrem de avansată, un motor fizic uimitor şi o inteligenţă aritificială foarte bună. Jocul continuă povestea lui Gordan Freeman după ce acesta a scăpat de la Black Mesa.
De-a lungul istoriei lor, FPS-urile au continuat să evolueze în grafică, sunet şi gameplay. Este uimitor cât de departe s-a ajuns în ultimul deceniu, jocurile având mult mai multă experienţă cinematică care leagă jocul într-o poveste şi astfel atrăgând jucătorul tot mai mult. Violenţa jocurilor FPS au făcut o ţintă preferată pentru procesele recente. În ciuda acestui fapt, nu există încă dovezi puternice care să arate că aceste jocuri îi fac pe oameni să ucidă sau să încalce legea. Dimpotrivă, mulţi jucători consideră acest gen de jocuri, o bună modalitate de a-şi elibera furia într-un mod sănătos, care nu afectează alte persoane. Voi ce jocuri FPS vă jucați?
Jocuri noi pc
Lista misiunilor principale din Mafia: The Old Country

Mafia The Old Country este cel mai nou capitol din celebra serie Mafia, dezvoltat de Hangar 13. Acțiunea te transportă în Sicilia începutului de secol XX, o lume dominată de onoare, trădare și ascensiunea crimei organizate. În centrul poveștii se află Enzo, un tânăr muncitor hotărât să lase în urmă viața grea din mine și să urce în ierarhia mafiei locale, sub aripa influentului Don Torrisi.
Povestea se desfășoară pe parcursul a 15 misiuni, inclusiv prologul, oferind o experiență intensă și emoționantă. Fiecare capitol te poartă prin peisaje spectaculoase ale Siciliei rurale, orașe pitorești și locații de epocă recreate cu un nivel remarcabil de detaliu. De la simple acte de loialitate până la conflicte violente și decizii care îți vor marca destinul, Mafia The Old Country îmbină acțiunea concentrată cu o atmosferă autentică și o narațiune profundă.
Câte misiuni are Mafia The Old Country?
Campania principală este formată din 15 misiuni, iar finalizarea poveștii durează aproximativ 9–14 ore, în funcție de stilul de joc și nivelul de dificultate ales. Fiecare misiune are un ritm bine calibrat, iar povestea este construită în jurul personajelor, nu în jurul hărților deschise sau al misiunilor repetitive – exact așa cum te-ai aștepta de la un joc care pune accentul pe atmosferă și dramă.
Este Mafia: The Old Country un joc open-world?
Deși Mafia: The Old Country nu este un joc open-world în sensul clasic, povestea sa se desfășoară într-o lume deschisă extrem de imersivă și recreată fidel din punct de vedere istoric. Unele misiuni oferă o oarecare libertate de explorare, permițându-ți să te abați de la traseul principal, însă majoritatea misiunilor sunt regizate și se desfășoară în zone bine delimitate.
Pentru a putea explora în voie întreaga lume a jocului, trebuie să accesezi Explore Mode, un mod care devine disponibil după finalizarea Prologului, prin intermediul ecranului Chapter Replay. Obiectele și resursele colectate în modul Explore sunt păstrate și în povestea principală, oferind un motiv în plus să te aventurezi prin peisajele pitorești ale Siciliei.

1. Tremori

După ani de muncă într-o mină periculoasă, Enzo a strâns aproape suficienți bani pentru a plăti datoriile tatălui său și a pleca ca om liber.

2. Famiglia

După ce evadează din mină, Enzo este prins în anexele unei podgorii. Cu viața în pericol, el caută disperat o cale de scăpare.

3. Palio

În ziua unei curse de cai în San Celeste, Luca și Enzo pleacă să livreze vin către cei mai importanți clienți ai lui Don Torrisi.

4. Pizzu

Luca, Cesare și Enzo pleacă împreună într-o vizită la unii dintre chiriașii mai problematici ai lui Don Torrisi.

5. Il Barone

Când baronul Fontanella sosește pentru a discuta o chestiune sensibilă, Enzo trebuie să-i escorteze pe Isabella și pe fiul baronului până la ruinele unui templu antic.

6. Vendetta D’Onore

După ce bandiții încearcă să o răpească pe Isabella, Don Torrisi îi cere lui Enzo să se răzbune pe omul care a orchestrat atacul.

7. La Difesa Siciliana

Don Torrisi plănuiește să falsifice dolari americani. Totuși, falsificatorul său a fost arestat, iar operațiunea nu poate începe până când acesta nu este eliberat.

8. Spirito Sportivo

După ce pune mâna pe epava unei mașini sport, Leo îi atrage pe Enzo și Cesare într-un plan de a câștiga o cursă profitabilă.

9. Disgrazia

Tino sosește pe neașteptate la apartamentul lui Enzo, avertizându-l despre un raid iminent al poliției – cineva a încălcat omertà!

10. Industria

Baronul Fontanella primește o scrisoare de șantaj care amenință cu închiderea fabricii sale. Don Torrisi îl trimite pe Enzo să investigheze.

11. La Festa

Familia Torrisi participă la botezul fiului lui Luca. Sărbătoarea se transformă în haos când un lunetist deschide focul din clopotnița bisericii.

12. Mattanza

Pe măsură ce bandele intră în război, baronul Fontanella îl convinge pe Don Torrisi să se întâlnească cu Don Spadaro pentru a pune capăt ostilităților.

13. La Forza Del Destino

Spadaro și Fontanella se întâlnesc la operă în Palermo. Don Torrisi îl trimite pe Enzo într-o misiune disperată de a-i ucide pe amândoi.

14. Capiregime

După moartea lui Spadaro, Enzo își planifică în tăcere evadarea, în timp ce Don Torrisi dezmembrează rămășițele bandei rivalului său.

15. La Merica

După ani de zile în care și-au ascuns dragostea, Enzo și Isabella fug în cele din urmă în America.

Mafia: The Old Country marchează revenirea seriei Mafia într-o nouă eră narativă, cu acțiunea plasată în Sicilia anilor 1900. Campania urmărește ascensiunea lui Enzo, un tânăr muncitor atras în lumea crimei organizate sub comanda lui Don Torrisi.
Data de lansare | 8 August 2025 |
Platforme disponibile | PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S |
Dezvoltator | Hangar 13 |
Publisher | 2K Games |
Serie | Mafia |
Cerinte de sistem pc
Cerinţe de sistem FC 26

FC 26 tocmai a fost anunțat oficial, împreună cu trailerul și cerințele de sistem pentru PC. Deși promite îmbunătățiri de gameplay, FC 26 nu aduce schimbări semnificative la nivel grafic, iar acest lucru se reflectă și în cerințele de sistem – identice cu cele de anul trecut. Cu alte cuvinte, dacă ai rulat FC 25, vei putea juca și noul titlu fără upgrade-uri majore.
După cum spuneam, chiar dacă partea tehnică a rămas pe loc, gameplay-ul promite schimbări importante inspirate din feedback-ul comunității. EA SPORTS FC 26 este gândit să îți ofere libertatea de a juca în stilul care ți se potrivește, prin două moduri distincte:
- Authentic Mode – pentru cei care vor realism total, acesta oferă o experiență cât mai apropiată de fotbalul real. Este modul ideal pentru Career Mode, cu ritm natural și atmosferă autentică.
- Competitive Mode – pentru cei care preferă reacții rapide și control precis. Perfect pentru Ultimate Team sau Clubs, acest mod prioritizează gameplay-ul fluent, intens și optimizat pentru competiție.
Cerinţe de sistem minime
- CPU: AMD Ryzen 5 1600 / Intel Core i5-6600k
- RAM: 8GB
- GPU: AMD RX 570 / Nvidia GTX 1050 Ti
- Sistem de Operare: Windows 10/11 64-bit
- Spațiu de stocare: 100GB
Cerinţe de sistem recomandate
- CPU: AMD Ryzen 7 2700X / Intel Core i7-6700
- RAM: 12GB
- GPU: AMD RX 5600 XT / Nvidia GTX 1660
- Sistem de Operare: Windows 10/11 64-bit
- Spațiu de stocare: 100GB
EA SPORTS FC 26 va fi lansat pe 26 septembrie 2025 și va fi disponibil pe PC, Playstation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S și Nintendo Switch.

FC 26 continuă seria EA SPORTS FC, succesorul francizei FIFA, și oferă două moduri distincte de gameplay: Authentic, care pune accent pe realism și simulare, și Competitive,
Data de lansare | 26 Septembrie 2025 |
Platforme disponibile | PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, Nintendo Switch 2 |
Dezvoltator | EA Vancouver / EA Romania |
Publisher | Electronic Arts |
Serie | EA Sports FC |
Cerinte de sistem pc
Cerinţe de sistem MindsEye

Build A Rocket Boy a a făcut publice cerințele de sistem pentru MindsEye. Titlul îi pune pe jucători în pielea lui Jacob Diaz, un fost soldat cu un trecut întunecat și o minte afectată de amintiri fragmentate și viziuni tulburătoare. Cu o lansare programată pentru 10 iunie, MindsEye se pregătește să ofere o experiență imersivă pe PC.
Pentru a rula jocul în condiții decente, pe setări medii la rezoluție 1080p, vei avea nevoie de un procesor Intel Core i5-12400F sau AMD Ryzen 5 5600X, 16GB RAM și o placă video Nvidia GeForce RTX 2060 sau Radeon RX 5600 XT și necesită aproximativ 70GB spațiu liber pe SSD sau HDD.
Dacă vrei o experiență vizuală mai bogată, dezvoltatorii recomandă un sistem cu Intel Core i7-13700K sau AMD Ryzen 7 7800X3D, alături de o placă grafică Nvidia RTX 4070 sau AMD RX 6800 XT și cel puțin 16GB RAM.
Cerinţe de sistem minime
- CPU: Intel Core i5-12400F / AMD Ryzen 5 5600X
- RAM: 16GB
- GPU: Nvidia GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT 6 GB VRAM
- Sistem de Operare: Windows 10/11 64-bit
- Spațiu SSD: 70GB
Cerinţe de sistem recomandate
- CPU: Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D
- RAM: 16GB
- GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT 8 GB VRAM
- Sistem de Operare: Windows 10/11 64-bit
- Spațiu SSD: 70GB
Eu, personal, rămân puțin sceptic în privința acestui joc. Deși ideea din spatele MindsEye pare interesantă, data de lansare este extrem de aproape, iar până acum nu am văzut decât câteva secvențe scurte de gameplay. Având în vedere cât de ambițios se vrea proiectul, lipsa unor prezentări solide ridică semne de întrebare.
Nici la capitolul finisare nu pare să exceleze. Din ce s-a văzut până acum, MindsEye pare mai degrabă un Watch Dogs cu buget redus decât un rival pentru Grand Theft Auto, așa cum părea să promită primul trailer. Observăm animații rigide, efecte speciale proaste și fără mecanici prea pompoase.
MindsEye va fi lansat pe 10 iunie 2025 și va fi disponibil pe PC, PlayStation 5 și Xbox Series X|S.
-
Jocuri noi pc11 ani ago
Coduri GTA 5 PC: Maşini, Caracter, Mediu
-
Jocuri noi pc10 ani ago
Ghid: Cum să faci mai mulţi bani în GTA 5
-
Jocuri noi pc12 ani ago
15 sfaturi si trucuri pentru GTA 5
-
Jocuri noi pc2 ani ago
Lista completă a misiunilor din GTA 5
-
Filme si Seriale10 luni ago
Tot ce trebuie să știi despre Sezonul 1 din Squid Game
-
Personaje din jocuri11 ani ago
Michael De Santa (Grand Theft Auto 5)
-
Personaje din jocuri11 ani ago
Trevor Philips (Grand Theft Auto 5)
-
Personaje din jocuri11 ani ago
Franklin Clinton (Grand Theft Auto 5)