Review Nintendo 3DS XL
Numele spune cam tot ce trebuie sa stiti despre noul dispozitiv Nintendo, versiunea 3DS XL fiind pentru versiunea anterioara, 3DS, cam ceea ce a fost DSi XL pentru DSi. Adica, este o versiune cu o marime mai mare si care rezolva cateva probleme ale versiunii anterioare. Dar, in timp ce DSi XL a fost a vizat membri mai vechi ai consolei, printre care cei care isi antrenau creierul cu Sudoku pe un ecran mai mic, 3DS XL este destinat pentru un public mai larg. Pentru mai multe motive, aceasta nu este doar un 3DS mai mare, ci si unul mult mai bun.
Dimensiunea acestui nou model poate fi o problema pentru unii sau ar putea sa nu conteze pentru altii. Acesta cantareste 339g, adica cu aproape 100g mai greu decat precedentul, si la 15.6 x 9.3 x 2.2cm este prea mare pentru a incapea într-un buzunar obisnuit. Designul a fost modificat usor, prezentand mai multe colturi rotunde si butoane scluptate, iar noul exterior este finisat astfel incat sa fie mai usor de tinut in mana. 3DS XL se vinde în trei variante de culori: albastru, rosu si negru, fiecare avand interior negru mat.
Cele mai multe schimbari fizice sunt minore. Butoanele Select, Home si Start sunt butoane clar definite, modificate fata de butoanele prezente la modelul 3DS ascunse sub o membrana, în timp ce mufa pentru casti a trecut de la mijloc intr-un loc mai putin deranjant, in coltul din stanga. Slotul pentru cardul SD a fost si el mutat in dreapta. Cu toate acestea, efectul general al marimii si rafinamentele de proiectare fac din 3DS XL o consola confortabila care poate fi utilizata pe perioade lungi de timp, depasind consola PS Vita in acest domeniu. În plus, noul model nu vine cu un suport de birou precum modelul vechi. Acesta are suficienta greutate in baza pentru a fi folosit pe birou cu ecranul ridicat.
Ecranul, care la versiunea 3DS masura 3.58inch a crescut pana la 4.88inch la versiunea curenta, fiind putin mai mic decât gloriosul ecran OLED al PS Vita. Se pare ca acesta prezinta si o noua tehnologie anti-reflexie, care ajuta în mediile luminoase. Ecranul de jos a crescut si el de la 3.02inch la 4.18inch, acum oferindu-va un spatiu de manevra putin mai mare.
Cresterea în dimensiune este aproape în totalitate un lucru bun. Ecranul 3DS a parut întotdeauna un pic prea mic si nici grafica, nici efectul 3D nu au avut întotdeauna un impact prea mare. Noul ecran este foarte potrivit. Atrage utilizatorul în joc, iar efectul 3D pare a fi mai bun în cele din urma. Jocuri ca Super Mario 3D Land, Kid Icarus: Uprising sau Mario Kart 7 par sa prinda viata. Efectele 3D din Kid Icarus si Metal Gear Solid 3: Snake Eater sunt extrem de impresionante.
Cu alte cuvinte, daca vreti sa cumparati un 3DS, fratele mai mare 3DS XL va fi o alegere mai buna. El are acces la o linie mare de jocuri si contine toate caracteristicile distractive. Dar, din pacate, 3DS XL inca nu este perfect. In primul rand, unde este al doilea stick analogic? Acesta este crucial in jocuri, cum ar fi Resident Evil: Revelations, si ar fi putut deschide drumul la jocurile first-person shooter. Exista foarte mult loc si pentru un stick pe partea dreapta. Cu toate acestea, Nintendo a decis ca ar fi mai bine sa aiba o versiune noua a Circle Pad Pro, bazandu-se pe faptul ca acest lucru a facut jocul pe 3DS mult mai confortabil, dar repetarea acestui lucru si pe 3DS XL pare a da impresia unui lucru facut de mantuiala. In al doilea rand, viata bateriei nu este mare. Nintendo sustine ca veti putea juca in modul 3D pâna la cinci ore si pana la opt ore in modul DS, dar aceste cifre nu sunt suficiente pentru a ne relaxa intr-un zbor sau o calatorie cu trenul mai lunga. Viata bateriei a fost o problema si pentru PlayStation Vita, dar viata bateriei a fost unul dintre avantajele versiunilor DS Lite si DSi. Este o rusine ca rezistenta baterie sa scada la o versiune mai avansata. In al treilea rand, Nintendo nu mai ofera o sursa de alimentare. Aceasta nu va fi o problema, daca aveti un DSi, DSi XL sau 3DS, dar daca nu aveti, atunci va trebui sa platiti in plus pentru un PSU nou.
Chiar daca 3DS XL are ecrane mai mari, rezolutia ramane aceeasi ca pe 3DS: 320 x 240 pentru touchscreen si 800 x 240 pentru ecranul mare, care ajunge la 400 x 240 când jucati in modul 3D, demonstrand ca la capitolul hardware nu prea exista nicio evolutie. Cu toate acestea, un astfel de ecran cu rezolutie mica, nu are finetea sau claritatea pe care le vedeti la Vita sau chiar pe iPhone 4S sau alte telefoanele Android high-end.
In rest, 3DS XL pare a fi o achizitie buna. Jocuri au un impact mai mare pe un ecran mai mare, iar efectele 3D sunt mult mai impresionante si mai usor de gestionat. Cu toate acestea, este o consola scumpa, si, in unele moduri ecranul mai mare expune deficientele tehnologiei. Intr-o lume in care ecrane retinale si grafica HD pot sta in mana fiecaruie, se simte ca Nintendo 3DS XL se chinuie sa tina pasul cu tehnologia.
Pentru cei care iubesc Mario, Zelda si toate francizele clasice Nintendo acest lucru nu va fi o problema, dar faptul ca 3DS XL nu rezolva decat cateva problemele prezente la 3DS, este foarte posibil sa nu aiba succesul dorit.