Ce este Direct3D?

 Ce este Direct3D?

Direct3D este aplicatie de programare a interfetei sau API, care este un subset al DirectX de la Microsoft. Direct3D este nativ in sistemul de operare Microsoft Windows si este grafica API pentru Xbox si Xbox 360. Direct3D este responsabil pentru furnizarea comenzilor de programare, care sunt utilizate atunci cand este necesara redarea 3D performanta si detaliata, de exemplu cand rulam un joc.

Direct3D a fost initial creat de Servan Keondjian in anul 1992 sub numele de Reality Lab pentru a ajuta la redarea grafica pentru imagistica medicala si programul computer-aided design (CAD). In 1995, Microsoft a cumparat compania lui Servan Keondjian, RenderMorphics, si a schimbat numele din Reality Lab in Direct3D, care apoi a fost integrat in DirectX 2.0 si API 3.0. Prima comercializare a Direct3D a fost in lansarea sistemului de operare Microsoft Windows 95.


Direct3D actioneaza ca arhitectura de programare pentru programatori care utilizeaza grafica 3D intr-o aplicatie. Direct3D este responsabil pentru toata redarea grafica 3D a unui computer care utilizeaza un sistem de operare Windows. Direct3D API comunica cu solutiile de procesare grafica, cum ar fi grafica integrata sau placile grafice. Anti-aliasing, mipmapping, cartografierea texturii si Z-buffering sunt cateva functii efectuate de Direct3D.

Direct3D ofera o interfata de programare la nivel inalt pentru programatorii grafici care produc software-uri 3D. Introducerea acestui standard a permis o interfata de programare comuna, care este bine documentata si diversa. Din cauza acestei infrastructuri de calitate, impreuna cu actualizarile Microsoft si extinderea API Direct3D, a devenit mult mai usor sa creati, sa implementati si sa mentineti grafica unui software si sa comunice cu hardware-ul, cum ar fi placile grafice.

DirectDraw, grafica API Microsoft pentru grafica 2D, a fost asimilat de Direct3D API, in versiunea a opta. Din aceasta cauza, este acum responsabilitatea lui Direct3D sa efectueze toate efectele grafice 2D, cum ar fi liniile de spatiu, text si imagini 2D din jocurile video si alte aplicatii. Desi DirectDraw este inca inclus in pachetul DirectX, nu mai este actualizat si programatorii sunt sfatuiti sa utilizeze Direct3D in loc de functionalitatea 2D.

direct3d

Odata cu lansarea Microsoft Windows Vista, numele a fost schimbat din Direct3D in Windows Graphics Foundation 2.0, aceasta temporar, dupa care s-a revenit la Direct3D 10. Windows Graphics Foundation alimenteaza multe software-uri Microsoft si plug-in-uri, cum ar fi Silverlight, versiunea Microsoft a Adobe Flash. Aceasta inversare a fost temporara, deoarece grafica a devenit o caracteristica importanta a sistemelor de operare mai recente de la Microsoft, cum ar fi Vista si Windows 7.

HED

hedmasster: Web developer , Web designer , Games reviewer . Pasionat de IT & Gaming , owner www.blasterzone.ro & www.graphicpedia.ro. Dacă aveţi nelămuriri în privinţa unor articole/tutoriale puteţi lăsa un comentariu şi în cel mai scurt timp vă voi răspunde.

Poate te interesează şi

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.